Bygging av merkevare, destinasjon og kulturturisme

  • tirsdag 24. juni
  • 14:00 – 14:45
  • Drammen kulturhus | Hovedscenen

Arrangør: Buskerud fylkeskommune, Drammen kommune, Drammens Tidende, Musikkontoret ØKS, Næringsforeningen i Drammensregionen, Universitetet i Sørøst-Norge (USN)

Hvordan skaper man en destinasjon som blir et kulturelt fyrtårn? Vi inviterer til foredrag med en av landets mest erfarne ledere innen kulturutvikling og reiseliv. Drammen kulturhus, 24. juni kl 14:00.

Reidar Fuglestad har gjort det før – flere ganger. Som leder av Kunstsilo fra idé til åpning og tidligere toppsjef i Dyreparken i Kristiansand, har han skapt nasjonale attraksjoner med internasjonalt snitt. Han vet hva som kreves for å bygge sterke merkevarer og destinasjoner som engasjerer, begeistrer – og leverer.

Fuglestad deler konkrete erfaringer fra sitt arbeid med å utvikle både opplevelsesbaserte og kulturelle kraftsentre. Hvordan tenker man strategisk om merkevarebygging i skjæringspunktet mellom kunst, kultur og turisme? Hvordan kan en by – som Drammen – ta posisjon og bli et naturlig valg på kulturkartet?

Moderator Karianne Braathen sørger for dialog med salen – her er det rom for felles idéutvikling!

Arrangeres av Næringsforeningen i Drammensregionen, Drammen kommune, Buskerud Fylkeskommune, Universitetet i Sørøst-Norge, Drammens Tidende og Musikkontoret ØKS.

Meld deg på nyhetsbrev

Vær den første til å motta nyheter om arrangementer, nye initiativer, gode historier og programmet.