Som hovedregel står arrangører selv ansvarlige for å promotere arrangementene sine i tidsperioden opp mot Kulturytring. Kulturytring er scene og vertskap for Norges største kulturpolitiske samling i Drammen, 19. – 21. juni.

Facebook-arrangementer

Arrangører står ansvarlige for å lage Facebook-arrangementer til sine poster på Kulturytring. Vi oppfordrer alle arrangører til å lage egne Facebook-arrangementer, selv om ikke alle detaljer er ferdigstilt, og til å legge inn Kulturytring som medarrangør. Da er arrangementet også synlig i Kulturytring sin arrangementkalender på Facebook.

Arrangører har redaksjonelt ansvar for sine Facebook-arrangementer, og Kulturytring kommer ikke til å publisere eller redigere inne på disse.

Her finner dere et manual for Facebook-arrangementer med tekst som skal legges ved i beskrivelsen, inkludert lenker for billettkjøp.

Logomateriell kan lastes ned her.

Promotering av arrangementet i egne plattformer

Promoter gjerne arrangementet i egne SoMe-kanaler! Dere står frie til å bruke egen visuell profil og bilder, med eget ansvar for korrekt kreditering av bilder. Legg gjerne inn Kulturytring sin logo i egne poster om dere ønsker.

Hva deler Kulturytring?

Som hovedregel prioriterer vi ikke innhold om enkeltarrangementer i vår SoMe-markedsføring, i tidsperioden mellom hovedprogramslipp i april og festivalstart 19. juni. Unntaket her er innhold knyttet til Kulturytring sin avvikling (som den formelle åpningen 19. juni), og innhold som inngår i våre avtaler med hovedsamarbeidspartnere og sponsorer.

Vi etterstreber å ikke forskjellsbehandle arrangører i tiden opp mot avvikling, og vil hovedsakelig promotere programpostene på Kulturytring i små og større grupper, sortert etter tematikk, aktualitet, fagområde, politisk deltagelse og andre relevante stikkord.

Vår promotering av programmet på Kulturytring gjøres blant annet med redaksjonelle saker som slippes på nettsiden og deles på sosiale medier og i vårt nyhetsbrev.

Vi deler gjerne arrangørers innhold i våre kanaler:

  • Facebook:
    – Vi kan dele poster som omtaler arrangementer på Kulturytring inne på hovedarrangementet, gitt at Kulturytring tagges i posten
    – Redaksjonelle nettsaker som omtaler arrangementer på Kulturytring, publisert av en eller flere arrangører, kan deles av oss på hovedsiden til Kulturytring, gitt at Kulturytring tagges i posten
  • Instagram:
    – Vi kan dele poster og stories som omtaler arrangementer på Kulturytring i vår story, gitt at Kulturytring (@kulturytring) tagges

Ta kontakt her dersom du har noen spørsmål om sosiale medier på Kulturytring.

Meld deg på nyhetsbrev

Vær den første til å motta nyheter om arrangementer, nye initiativer, gode historier og programmet.