Velkommen som arrangør for Kulturytring!

Vi kommer til å oppdatere denne siden med relevant informasjon fortløpende, så her er det fint om du sjekker inn av og til.

Husk at du som er kontaktperson for ett arrangement må sørge for informasjonsflyt videre til ditt nettverk!

Under finner du informasjon om følgende:

  • Programtekst og foto
  • Sosiale medier og kommunikasjon
  • Praktisk informasjon for gjennomføring
  • Reise og overnatting
  • Billetter og akkreditering
  • Stand
  • Podcast
  • Og til slutt: en sjekkliste med de viktigste punktene fra informasjonen

Programtekst og foto

Hvis du vil gjøre endringer til det innsendte materialet, ta kontakt med aashild@noku.no. Ta med navn, tidspunkt og arrangør på arrangementet. For at arrangementet skal fremstå best mulig i programoversikten må det ha tittel, en kort og sammenhengende programtekst og et illustrerende bilde med rettighetene på plass. Vi imøtekommer oppdateringer helt fram til avvikling.

Husk å se gjennom ditt arrangement i programoversikten og gi oss beskjed om noe ikke stemmer.

Skal du levere ny eller justert tekst?
Husk at mange leser programmet på telefon og at det er mange programposter, forsøk derfor å holde tekstmengden nede. Vi ønsker oss informative tekster med ingress, som godt forklarer arrangementet, samt en renskrevet liste over deltakere når disse er på plass.

Vi tar imot bilder til program og nettside i filtypene jpg, jpeg eller png. Vi trenger et bilde som er minimum 1000×1000 piksler stort. Legg inn programtittel og krediteringsinformasjon i filnavnet.

Vi legger inn kreditering av foto der vi har fått inn melding om dette, ukrediterte bilder vil krediteres til hovedarrangør fram til annen informasjon er mottatt. Sjekk programposten for å se at det ikke har blitt misforståelser med tanke på navn i bildefiler, eller at vi har gjort en feil i opplastning av bilder.

Flere bilder mangler informasjon om kreditering, send inn så fort som mulig hvis det mangler på ditt arrangement. Eventuelle sanksjoner i forbindelse med manglende kreditering av foto må arrangør selv imøtekomme.

Etter 17.juni gjør vi KUN endringer som omhandler endring av sted eller tid. Endringer av program-innehold etter denne datoen må dere selv opplyse publikum om i sosiale medier.

Sosiale medier og kommunikasjon

Lag eget event på Facebook for ditt arrangement:

I denne mappen finner dere et worddokument med tekst som inkluderes i deres event på Facebook, inkludert lenker for billettkjøp.

Logomateriell kan lastes ned her.

Mer informasjon om sosiale medier for arrangører finner du her.

Praktisk informasjon for gjennomføring

  • Hent festivalpass/akkrediterte dagspass ved registreringshuben til Kulturytring, i foajeen til Comfort Hotel Union Brygge (Grønland 64).
    Det fysiske festivalpasset blir utdelt etter scanning av QR-koden som du har fått på mail , vi kan også søke deg opp i systemet. Link eller rabattkode for akkreditering og fribilletter formidles til og distribueres av arrangementenes kontaktperson. Uthenting av akkrediterte festivalpass kan gjøres fra uke 24, se åpningstider og sted lenger ned i denne teksten.
  • Møt opp ved arenaen for ditt arrangement i god tid før arrangementsstart, gjerne 30 minutter. Sørg for at alle deltakere er på plass i god tid.
  • Du blir møtt av arrangementsvert ved arenaen, som hjelper dere i gang, og setter dere i kontakt med tekniske avviklere.
  • NB: Som arrangør er du ansvarlig for å ha med deg det du trenger for gjennomføring. Har du en kjøreplan, eller trenger du laptop til avspilling av en presentasjon, må du ta med dette selv.
  • Arrangementene gjennomføres fysisk i Drammen og noen av arrangementene med avtaler om det strømmes også via vår nettløsning. Alle arrangementer starter (og slutter) presis.
    • Dersom du har avtale om strømming av ditt arrangement, sendes det live på vår digitale publikumsplattform. Som arrangør får du tilsendt link til nedlasting av arrangementet etter endt festival. Vi sender ut disse linkene på ettermiddagen onsdag 21.juni, eller på torsdag 22.juni. Når arrangementet er lastet ned kan du redigere i det om du ønsker. Opptaket kan dere bruke som dere selv ønsker.
  • Dersom det (på arenaer med skjerm/lerret) skal anvendes presentasjonsmateriell (powerpoint eller annet) er du selv ansvarlig for å ta med det du trenger til avspilling. Ikke alle arenaer har skjerm. (Utescenene på papirbredden og portalen har IKKE skjerm)
  • Kulturytring 2023 er et fysisk arrangement, og det er ikke alle arenaer som kan imøtekomme behov for digital deltakelse fra panel eller debattanter.
  • Det er over 150 arrangement som skal gjennomføres, og et tett program som også skal ha plass til omrigg/lydprøver osv. Vi har derfor som hovedregel ikke anledning til å la arrangementer gå utover tildelt tid. Alle arrangement starter presis.

Følg denne lenken for mer informasjon om arenaene og scenene.

Reise og overnatting

  • Overnatting: Det blir arrangementer fra morgen til kveld, inkludert konserter og scenekunstprogram på kveldstid med sosiale møteplasser. Vi anbefaler derfor å bestille hotellovernatting tidlig. Vi har rabattkoder på flere hoteller i Drammen, les mer her.
  • For tilreisende med bil er det flere parkeringshus på eller med kort gangvei til festivalområdet. Det er også mulig å parkere ved Drammen sykehus. Kommer du fra Bragernes-siden av Drammen bruker du gangbrua Ypsilon for å komme til festivalområdet. Oversikt over kommunens parkeringsplasser finner du her.
  • Den enkleste måten å komme seg til Drammen er med toget. Festivalområdet ligger ca. 8 minutter fra togstasjonen og er godt merket.
  • Sjekk ut Unionbrygge.no om du trenger hjelp til å planlegge oppholdet; f.eks.bestille bord for deg og dine kollegaer hos restauranter og serveringssteder på festivalområdet.

Podcast

Nytt for 2023-festivalen er vår egen podcastscene i 1. etasje på biblioteket. Her inviterer vi kulturpodcaster og politiske podcaster til å spille inn live fra Kulturytring.

Biblioteket stiller med Røde podcastmixer, PA, lys og gode podcastmikrofoner (Shure MV7) – samt bemanning på lyd/opptak .

Ta med egen minnepinne, så kan dere få opptaket i handa når dere går.

Billetter og akkreditering

Til alle innmeldte arrangement følger 2 stk. fribilletter/dagspass til den dagen ditt arrangement skal gjennomføres. Dette er i tillegg til fribillettene som går til deltakere i arrangementene, som paneldeltakere, kunstneriske deltakende eller moderator, som også får gratis dagspass til festivalen den dagen de står på scenen.

Videre får alle organisasjoner som er med som arrangør (med innmeldt program) bruke rabattkoden ARRANGØR100 til billettkjøp. Alle ansatte i organisasjonen (eller i medarrangør-organisasjoner) kan bruke denne rabattkoden, både til kjøp av dagspass (for deltakelse på en dag av festivalen) og Ytringspass (alle tre dager av festivalen). Koden gir rabatt i alle priskategorier.

Følg denne lenken til registrering av panel og akkrediterte billetter.

Hjelp oss med å unngå køer!
Du får anledning til å forhåndsregistrere og hente ut festivalpass til deg selv og deltakere til ditt arrangement på følgende tidspunkt:
12.juni, 12:00 – 16:00 – På Sentralen i Oslo
13.juni, 10:00 – 16:00 – På Sentralen i Oslo
16.juni, 10:00 – 14:00 – I vårt prosjektkontor i Drammen, Grønland 60
18.juni, 16:00 – 19:00 – På Drammen Kulturhus, Grønland 57

Under avvikling kan du registrere deg og hente ut festivalpass på følgende tidspunkt:
19.juni, 08:00 – 19:00 – i Foajeen på Comfort hotell Union Brygge
20.juni, 08:00 – 19:00 – i Foajeen på Comfort hotell Union Brygge
21.juni, 08:00 – 11:00 – i Foajeen på Comfort hotell Union Brygge

Standplass

Dere som har booket stand har blitt kontaktet av Byen vår Drammen.
Til hver standplass gis to dagspass for hver dag, hvor det da blir mulig å fordele opp til 6 navn på disse billettene. Rabattkoden ARRANGØR100 kan brukes på billettkjøp utover dette.

Normal standplass måler 3*3 meter, og er utstyrt med quick-up-telt, bord og to stoler, samt tilgang på normalstrøm.

Vi går i direkte dialog med dere om dere har andre krav til standområdet.

· Lydanlegg/mikrofon kan dessverre ikke tillates

· Utdeling av kaffe, vafler, osv. er tillatt og hyggelig!

Sjekkliste for arrangører

  • Husk at du er vår kontaktperson og er ansvarlig for å videreformidle viktig informasjon til de som skal delta i arrangementet ditt (fra scenen), samt dine kollegaer og med-arrangører. Vi er avhengig av deg for god informasjonsflyt!
  • Opprett Facebook-arrangement for ditt bidrag, og inviter Kulturytring til å være medarrangør.
  • Husk å informere oss om endringer i ditt arrangement, og se over programteksten og bildet til ditt arrangement på nett når det legges ut. Husk at arrangører er ansvarlig for riktig kreditering av bilder og må selv imøtekomme sanksjoner på mangelfull kreditering.
  • Planlegg deltakelsen: Planlegger dere deltakelse over flere dager kan det være lurt å undersøke overnattingsmuligheter så fort som mulig.
  • Under gjennomføring:
    Møt opp i god tid
    Gjør avtale om oppmøtetid- og sted – med deltakere til ditt arrangement
    Ta selv med dere det dere trenger til gjennomføringen (Presentasjon/minnepinne/PC/evt.kjøreplan osv)

Meld deg på nyhetsbrev

Vær den første til å motta nyheter om arrangementer, nye initiativer, gode historier og programmet.